19 augusti 2012

Vecka 34, veckomeny


Måndag
Pannkakor med blåbärssylt

Tisdag
Kyckling med balsamicosås, klyftpotatis och sallad

Onsdag
Potatis och purjolökssoppa med creme fraiche
och färskt bröd

Torsdag
Kotlettgratäng med pressad potatis, grönsaker

Fredag
Stekt fisk med risotto och knaperstekt bacon

Lördag
Jordärtskockssoppa med baconflis
Ryggbiff med palsternackspuré och rotfruktspytt

Söndag
Fiskgryta med potatis

Vi går in i en vecka som, förhoppningsvis blir lite lugnare än den förra. Den startar dock med möte på jobbet men sedan ska det nog finnas tid till både det ena och andra. Att fixa lite hemma, se till att bli kvitt den onda halsen...ja, lite smått och gott. Matmässigt blir det en rolig vecka med lite nya recept från Matklubben, där både torsdagens och söndagens rätter är funna. 

På lördag blir det två-rätters igen, ska nog bli ett återkommande inslag under höstens lördagar har vi tänkt. Denna gång ska jag försöka mig på jordärtskockssoppa då jag föll pladask för den vi åt i fredags. Till huvurätt blir det den rätt som var tänkt till denna lördag, originalreceptet från "Halv åtta hos mig" men jag har hittat det hos Matplatsen. Egentligen en rätt gjord med oxfilé men vi kör nog på ryggbiff :-)

Nu ska jag nog ta mig en kopp thé och njuta lite av söndagskvällen, några minuter till i alla fall <3 

2 kommentarer:

  1. Hej Jenny!

    Ville bara säga att jag läser din blogg ofta och tycker den är toppen och jättekul att läsa! Heja!

    /Sofie Haglund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla Sofie! Vad glad jag blir :-) Hoppas att allt är fint med dig <3

      Radera