13 augusti 2012

Meny, vecka 33


Måndag
Matig ugnspannkaka med sallad

Tisdag
Hemmagjorda köttbullar med potatis och
pressgurka

Onsdag
Lax i foliepaket med avokadosallad

Torsdag
Helstekt kyckling med citrongräs och chili,
stekt gnocchi och sallad

Fredag
Begravning

Lördag
Meny á la Matplatsen
Rödbetscarpaccio med getostkräm
Rostas med palsternackspuré och rotfruktspytt

Söndag
Ricotta-lasagne med tomat och basilika

Så ser veckans matsedel ut. Provar en hel del nya recept. Ugnspannkakan var ju egentligen tänkt till igår men det blev lite förskjutning så den har vi avnjutit idag istället...en toppengod vardagsrätt, verkligen! Ni ska få recept senare.

På torsdag ska jag prova något jag varit sugen på att prova länge, stekt gnocchi. Jag såg det på ett Nigella-program i vintras och har länge tänkt prova det så nu slår jag till :-) På lördag gör jag en fuling och kopierar Matplatsen-Victorias meny från härom veckan. Älskar färska rödbetor med getost och tyckte att hennes variant verkade toppen. 

Idag känner jag mig lite måndagstrött måste jag allt säga, energin dog med ens jag kom innanför dörren så det blir nog en riktig slapparkväll för min del....skönt! Hoppas du får en lika skön kväll <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar