19 augusti 2012

Helstekt kyckling med stekt gnocchi

Gårdagens huvudrätt blev Helstekt kyckling med citrongräs, lime och chili. Den absolut godaste helstekta kycklingen jag vet! Har du inte provat den redan så snälla gör det, du kommer inte att ångra dig. Självklart serverades den med papayasalladen som du också hittar under samma länk. :-)



Denna kyckling brukar jag alltid servera med hasselbackspotatis men igår provade jag äntligen stekt gnocchi, som jag velat testa länge. Inga svårigheter egentligen, köpte färsk gnocchi som jag stekte i smör och rapsolja (istället för att koka) tills den blivit gyllenbrun och krispig på utsidan. Igår kryddade jag den endast med lite salt då kycklingen har så mycket smak i sig men jag kan tänka mig att det är super att tillföra rosmarin/timjan/vitlök/chili för lite variation.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar