1 april 2012

Röd kycklingcurry och fruktsallad


Detta är något som jag tycker är så himla gott! Skulle nog kunna äta det varje vecka :) Alla gör ju på olika sätt men såhär gör jag:

Ingredienser
Här får du använda de grönsaker du tycker är goda, jag tycker om färska grönsaker men om du hellre tar konserverade eller frysta, gör det! :)
  • 2st kycklingfiléer, strimlade
  • 2-3tsk röd currypasta
  • 2st burkar kokosmjölk (jag tog 1st light och 1st vanlig)
  • 1 st färsk broccoli delad i mindre bitar, även stammen
  • 1pkt minimajs, delad
  • 1 burk bambuskott
  • 1pkt sugarsnaps
  • 1st delad paprika
  • 2st gula lökar, grovt hackade
  • 2-3 tomater, grovt hackade
  • 1pkt böngroddar
  • salt


Stek kycklingen i lite olja och currypastan. Häll över i en större gryta (jag har inge nwokpanna, annars skulle jag göra allt i samma).  Stek broccoli, minimajs och bambuskott och häll detta i den större grytan. Tillsätt sedan koksmjölken, salta litegrann och låt koka tills broccolin är färdig.

Tillsätt sedan lök, paprika och sugarsnaps och låt dessa koka i någon minut. Sedan är det dags för groddarna och tomaterna, tillsätt dessa, rör om och servera direkt. Lägg lite ris (kokningstips under etiketten tillbehör) i botten på en djup tallrik och fyll upp med curryn...mmmmmm!

Till efterrätt blev det fruktsallad på mango, apelsin och jordgubbar, toppad med vaniljkesella. Toppengott!! Provade kesella rabarber men var ingen hit och inget jag skulle servera till detta. Ska ta mig en funderare på vad den kan passa till...kanske har du något förslag??? Snälla ge mig något förslag! 

Snart kommer nästa veckas meny, så kika gärna in om en stund :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar