28 april 2012

Kotletter med potatis, morötter och sky

Onsdagens middag, så enkel så att jag nästan inte behöver skriva ner hur jag gör men det gör jag i alla fall :)

Jag saltar och pepprar kotletterna varefter jag steker dem på ganska hög värme så att de får riktigt fin färg. Efter detta häller jag på vatten (mängd efter antal kotletter och önskad mängd sky). Detta låter jag sedan stå och koka en bra stund så att vattnet får reducera en aning. Jag smakar sedan av och tillsätter ev. köttbuljong/kalvfond och låter det koka upp igen. Till detta serverar jag kokt potatis och kokta morötter....mums!



Det ser ganska grått och trist ut på bilden, och inte blir det bättre utseendemässigt när jag mosar ihop potatisen med morötterna och öser på sky, men gott är det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar