15 april 2012

Meny, vecka 16


Idag var vi i Karlsborg och fikade med de bästa! Blev bjudna på supergott hemgjort "knäckebröd"...


Återkommer med receptet! Har precis gjort färdigt nästa veckas meny, så här den den ut:


Meny, vecka 16

Måndag
Omelett med fetaost

Tisdag
Tortellinigratäng

Onsdag
Lövbiffsgryta med ris och farmorssallad

Torsdag
Grön ärtsoppa med torsk och grönsakstopping

Fredag
Fetaostfyllda biffar med tomatkompott och klyftpotatis

Lördag
Pestopasta med ugnstekt kyckling

Söndag
Amerikanska pannkakor med ricotta



Åker och handlar på tisdag då jag ska iväg och flänga till Ikea imorgon, blev ingen resa idag. Annars har jag kommit in i en "vill vara hemma"-period. Jag är inte trött på jobbet, snarare tvärtom men såhär på våren så vill jag alltid göra så mycket här hemma så jag har "inte tid" att jobba helt enkelt ;)

Jag känner inte heller att jag hinner med att umgås med alla jag vill umgås med och tiden bara rusar iväg, samtidigt som jag försöker prioritera mig själv och att jag ska må bra...aaaah! Går våren alltid såhär fort? Jaja, jag ska inte klaga, och det gör jag inte men kunde inte veckan ha en till helgdag??

Nu ska jag ta och fortsätta med middagen, bilder och recept kommer imorgon!

3 kommentarer:

  1. Tjoohoo, där kom den gröna ärtsoppan! :) Den ska provas! Mmm, knäckebrödet såg ju jättegott ut:) Kram och ha en bra vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, där kom den. Jag försökte hitta något roligt recept och detta verkade toppengott....men jag kommer med ett utlåtande :)Kram!

      Radera