1 april 2012

Meny, vecka 14


Vecka 14

Måndag

Fiskgratäng med kokt potatis och morötter

Tisdag

Köttfärssås och spagetti, pizzasallad

Onsdag

Bakad potatis med kasslerröra och grönsaker

Torsdag

Stekt tonfisk med risotto och sallad

Fredag

Räkmacka

Lördag

Påskbuffé

Söndag

Grillning hos kompisar




Denna vecka blir rolig och tuff. Utvecklingssamtal som gör att dagarna blir långa, samtidigt är det så otroligt roligt och värdefullt att få tid att sitta ner med föräldrarna så det känns inte jobbigt på nått sätt. Veckan på jobbet går helt i påskens tecken och det ska bli riktigt kul.

Men, med långa dagar så gäller det att vara extra förberedd gällande kosten annars är det lätt att det fallerar. Inte att det gör så mkt när man har frysen full med matlådor men jag vet hur jag blir och då är det lätt att det blir massa onödigt småätande, vilket inte är så bra för mig :)

Sedan är det påsk med allt vad det innebär och jag ser jättemycket fram emot söndagen då vi ska träffa lite kompisar från gymnasietiden. Vi försöker att ses lite då och då men det blir tyvärr allt för sällan, enligt mig. Men nu så!! :)...och då blir det grillning! Årets första! Yey!

Idag har det varit full fart...har sjungit på högmässa i domkyrkan, varit i skövde en sväng och köpt jord så att jag kan göra vår på balkongen. Efter det har jag jobbat i några timmar och nu sitter jag här. Ska göra mig redo för lite cykling och sedan blir det till att laga middag innan jag slänger mig i soffan.

Hoppas du haft en fin dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar