9 april 2012

Meny, vecka 15

I torsdags när jag kom hem från jobbet så kändes det som att man skulle få vara ledig en evighet men, som alltid, gick dessa fyra dagar väldigt snabbt. Det har dock varit sköna dagar och det har hunnits med en hel del samtidigt som jag verkligen fått ta det lugnt, vilket jag behövde. Ja, denna påsk har varit lagom på alla sätt :)

Dagen idag startades med en sovmorgon och lugn frukost. Jag hann träna lite, göra god lunch och pyssla lite i köket :) Sedan bar det iväg för middag hos pappa där det skulle bjudas på grillat men då det ösregnade blev det grillat i ugnen istället, vilket funkade precis lika bra. 



Hos pappa blev det en lugn och skön kväll och dagen avslutades här hemma i soffan med lite bloggande och slappande. Detta för att göra mig redo för en ny vecka med långa dagar pga. möten men som, på fredag, avslutas på det mest underbara sättet med finbesök från Norge och detta blir nog veckans höjdpunkt :)

Temat för denna veckans meny blir verkligen "det som finns hemma" då vi har massor som behöver gå åt....

Meny, vecka 15

Måndag

Middag hos pappa

Tisdag

Panerad torsk, kokt potatis och mild citronsås

Onsdag

Pastasallad med kassler

Torsdag

Portergryta med potatis och grönsaker

Fredag

Inte bestämt än

Lördag

Helstekt kyckling med klyftpotatis och sallad

Söndag

Fläskfilégryta med ris



Så ser menyn ut! Nu är det dags för sängen, den skriker på mig, så godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar