6 april 2012

Blåbärsgröt och baguette

Provade att höra havregrynsgröt med blåbär i, ett recept jag hittat HÄR. Du gör precis som när du kokar vanlig havregrynsgröt fast med lika stor mängd blåbär som havregryn. Servera med lite hemmagjort vaniljsocker och mjölk. GOTT!! Roligt med en liten tvist på gröten :)

Till detta gjorde jag en baguette med philadelphia, skinka, ruccola, tomat, lök och basilika...mmmmmmm! En lagom lunch på alla sätt.

Idag har jag avslutat projekt rensning/storstädning som drogs igång igår, tränat lite och sedan lekt lite med vår nya leksak, en Canon EOS 1100D :) Köpt inför floridaresan men även med tanke på bloggandet, KUL! (ok...kanske också för min kära sambos oerhörda craving efter en sådan ;))

Nu har han åkt iväg för en kväll med grabbarna så då blir det lite egentid för mig, lovely! Jag ska fixa till en god räkmacka, ta ett glas vin och mysa framför Let´s dance...precis vad jag behöver!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar