22 april 2012

Meny, vecka 17

Ja, då sitter man här med lite söndagsångest igen :-/ Ska bli en rolig arbetsvecka absolut men jag har fotfarande lite samma känsla som jag skrev om förra söndagen...jag har så mycket som jag vill hinna med här hemma...

Veckorna går dock hur fort som helst just nu, tycker ni inte det? Jag hinner knappt med iaf och snart är det dags för utlandsresa och det ska bli såå himla roligt, skönt, avslappnande och underbart! :)) Jag längtar otroligt mycket just nu!

När vi planerade nästa veckas meny fick vi lov att gå igenom frysen för att se vad vi faktiskt har hemma och detta blev resultatet:

Meny, vecka 17

Måndag
Lövbiffsgryta med ris och farmorssallad

Tisdag
Mannagrynsgröt och smörgås

Onsdag
Kotletter med potatis, morötter och sky

Torsdag
Tacos

Fredag
Ceasarsallad

Lördag
Fettucini med fläskfile och citron

Söndag
Kokt torsk med äggsås, potatis och gröna ärtor


Ingen soppa denna vecka (förlåt Emma) men jag har några bra sopprecept som ligger och väntar så det ska testas framöver. Hittade ett nytt recept på pasta med fläskfilé på arla.se så detta ska testas på lördag, annars är favoriten fredagens ceasarsallad :) 

I veckan ska vi börja fixa inför resan med bokning av hyrbil, fylla i formulär etc. Det är även möte på jobbet med studiebesök så det ska bli kul samt att jag ska få lite utbildning :) I helgen ska det fotas lite och kanske shoppas lite också, vem vet? Är i akut behov av kläder,  vilket jag egentligen inte har varken pengar eller ork till men det kanske blir bra iaf. 

Nu ska jag ta och sätta på en film och samla lite energi. 




2 kommentarer:

  1. Ok, det får gå utan soppa för den här gången... Ska häsla från Sofie att hon ser fram emot söndagens torskrätt. Det samma gör jag! :) Det receptet ska prövas! Hoppas vi ses snart igen! Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser också fram emot torsken, tror att jag har hittat ett bra recept men vi får se :) Hoppas allt är bra! Vore så himla roligt att ses snart igen!! Hälsa Sofie! <3

      Radera