4 mars 2013

Köttfärswraps med smak av franska örter



En god variant på tacos som jag blev bjuden på hos min pappa sist jag var där. Roligt med nya kombinationer till denna klassiska fredagsmysrätt...

  • 500g nötfärs
  • 1 påse taco kryddmix

Tillred köttfärsen enlig beskrivning på kryddmixpaketet.

Sallad
  • valfri sallad, denna gång blev det salladskål
  • gurka
  • coctailtomater
  • ev. avokado
  • grekisk dressing (knorr), tillredd enligt instruktioner på paketet

Blanda ihop allt och låt stå en stund.

Sås
  • 1 burk creme fraishe - franska örter
  • 1-2 msk majjonäs, gärna hemmagjord då den inte är lika skarp
  • 1 finhackad gul lök

Blanda ihop och låt stå en liten stund innan servering.


Andra tillbehör
  • tortilla wraps
  • majskorn
  • riven ost

Värm tortillabröden, lägg på köttfärs, ost, sallad, majs och sås. Vik ihop och ät! Tyvärr lyckas jag alltid ta alldeles förmycket i mitt bröd så att hälften åker ut på tallriken, så tacos är alltid en kladdig upplevelse för mig. Dock är det helt klart värt allt kladd, framför allt denna variant som är så himla god (!) men jag förstår inte att jag aldrig kan lära mig. Jag tänker på det varje gång jag ska börja ta men sen står jag där med ett överfullt bröd i alla fall och en sambo som tittar på mig, suckar och skakar på huvudet ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar