16 september 2012

Veckomeny 38

Veckan som kommer bjuder på möten, sångframträdande och lite annat smått och gott. Allt ska bli roligt men jag längtar redan till helg igen. Jag tror att det är stora hösttröttheten som slagit till ordentligt och det blandat med massor att göra på jobbet, saker som bara hänger över en, gör att orken inte riktigt finns. Helgen blir därför min lilla bubbla av mys där jag får ta det lugnt och helst inte ha så mycket inplanerat mer än just att bara vara :-) Missförstå mig inte, jag älskar hösten och sådana här dagar som vi har haft nu är ju helt underbart med sol och frisk luft....jag är bara lite trött...

Matmässigt bjuder denna vecka inte på några nyheter direkt utan blir mer av en "favoritvecka". Veckans fokus är rensning av kyl och frys med målet att frosta av och rengöra allt i helgen...skönt! Så för den nyfikne presenteras här veckans meny:



Måndag
Ryggbiff med råraka och tomatsallad

Tisdag
Tacos

Onsdag
Kycklingsallad

Torsdag
Lax toppad med fetaost och sugarsnaps, kokt potatis

Fredag
Lövbiff med pommes, bearnaise och sallad

Lördag
Förrätt:
Risotto med svamp och skinkflis
Huvudrätt:
Currykycklinggryta med ris och melonsallad

Söndag
Pastagratäng med skinka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar