10 september 2012

Veckomeny 37


Måndag
Gröt/yoghurt och mackor

Tisdag
Broccolisoppa och färskt bröd

Onsdag
Snabb biffstroganof med ris och sallad

Torsdag
Ugnsbakad fläsklägg med rotfukter

Fredag
Karréspett med couscous, tomatröra och sallad

Lördag
Förrätt:
Toast med kronärtskocka och kallrökt skinka
Huvudrätt:
Torsk med blomkålspuré, knaperstekt bacon och sugarsnaps

Söndag
Stekt ryggbiff med råraka

I stora drag kommer nog veckan se ut såhär. De säljer fläsklägg billigt på Willys och det har jag aldrig tillagat förut så det blir spännande värre ;-) Hittade lite olika recept på att ugnsbaka den så det får det bli. Lite tidskrävande men förhoppningsvis gott. 

Råraka förekommer denna vecka också då det var så himskans gott i fredags (!). Lördagen innehåller veckans tvårättersmeny där jag ska våga mig på att göra blomkålspuré, vilket jag inte heller tillagat förut. Någon som testat? Var det gott?? I övrigt har veckan en fin blandning av lite nya recept och lite gamla, precis som en matvecka ska se ha :-) 

Nu hoppas vi på en vecka med riktigt fint höstväder så att vi kan vara ute mycket. Hösten är så härlig och jag gillar blandningen av soligt väder, frisk och klar luft samt mysiga kvällar med många tända ljus....underbart! <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar