21 september 2012

Ryggbiff med råraka


Jag vill återigen hylla rårakan. Ett himla gott tillbehör men faktiskt en perfekt förrätt eller huvudrätt helt för sig själv med bara några enkla tillbehör. SÅHÄR gör jag och i tisdags så fick denna härliga sak vara sidekick till en stekt bit ryggbiff. Till detta serverades en enkel sallad med vit balsamvinäger på samt att rårakan toppades med gräddfil, finhackad lök och persilja. Väldigt snabblagad mat, vilket är toppen en vardagkväll. Det kan ju tyckas lite ambitiöst med ryggbiff på en tisdag men varför inte när det är på extrapris och går så himla fort att tillaga?? :-)

Fredagsfeelingen börjar infinna sig efter en hektisk vecka och jag ser fram emot en helg där vi ska få mycket gjort här hemma, vilket verkligen är på tiden :-) I helgen kommer det lite mer recept från veckan också, jag har inte riktigt hunnit med att uppdatera allt. Kvällens middag blir en riktigt 80-talsklassiker och det ska bli SÅÅÅ gott. Väldigt enkel mat och kanske inte den allra nyttigaste men god och det måste man väl få unna sig ibland? 

Jag hoppas att ni får en fin fredagskväll med mycket tända ljus och mys med nära och kära, det är vi värda! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar