3 september 2012

Kräftskiva för två <3


Lördagskvällen skulle egentligen tillbringats på en kräftskiva av det större formatet med härliga människor och många skratt. Veckan som varit har dock varit fullspäckad, milt uttryckt, framförallt för sambon som både kom in på önskad utbildning och har haft endurotävling att anordna. Min vecka har inte heller varit lugn men jämfört med Johans så har den inte varit hälften så jobbig. (Och när jag skriver jobbig så menar jag inte tråkig utan bara fullspäckad men rolig.)

Delar av lördagen spenderades på Oxjakten, endurotävlingen (Johan var förstås där hela dagen). Ja, till och med jag hjälpte till på ett hörn (!) :-) Sedan for jag hem och fixade med en Kräftsiva i formatet mindre då jag ändå ville passa på att avnjuta detta lilla kräldjur än en gång. På en och en halv timma hade det bakats bröd, paj och skalats kräftor (ja, jag skalade kräftorna innan för att spara på kladdet) som vi sedan avnjöt tillsammans (även om Johan inte äter kräftor). Kanske inte lika livat och festligt men ändå mysigt då vi inte riktigt hunnit ses så mycket denna vecka. Kvalitetstid <3 ...i alla fall till kl. 21, för då lade vi oss för kvällen och toksomnade...







Vad stod på kräftskivemeny då? Jo....



 Plockmat är väl ändå bland den bästa maten?!? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar