13 maj 2012

Veckomeny


Meny, vecka 20

Måndag
Vegetarisk pizza med fetaost och pesto, sallad

Tisdag
Pasta med ost- och broccolisås, knaperstekt bacon

Onsdag
Fetaostbiffar med tomatkompott och klyftpotatis

Torsdag
Stekt tonfisk med risotto

Fredag
Fläskytterfile med knaprig nudelsallad

Lördag
Fisk i foliepaket

Söndag
Fried rice med kyckling och ingefära


Då denna veckas meny inte hölls så värst bra har jag tagit vissa komponenter och använt dem i kommande veckas meny istället. Fläskfilén/fläskytterfilén få istället serveras med en knaprig nudelsallad, recept från en gratistidning från ICA (den med "Billiga veckan" i). Tomatkompotten får akompanjeras av fetaostbiffarna enligt originalreceptet som jag provade för några veckor sedan. På lördag ska jag testa en rätt som min kompis Sara tipsade mig om, hon hade gjort lax i foliepaket, kanske att jag kör på torsk då det redan finns i frysen...vi får se :-) Fried rice har jag heller aldrig ätit men detta recept hittade jag också i ICA-tidningen.

Arbetsveckan är ju dock inte så lång i och med att vi är lediga på torsdag och på fredag har jag nog lite komp att ta ut så det känns skönt. Ska försöka hinna med att köpa lite grejer inför resan och fixa med det sista så att jag känner mig helt redo. Det är som en enda lång och rolig väntan just nu :-)

Nää...nu ska jag fixa i ordning bilderna från dagens middag så ni får se! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar