20 maj 2012

Torskrygg i foliepaket...

...ingen höjdare i ugnen men säkert på grillen :-) 

I början av veckan skrev jag att jag skulle testa ett recept som jag fick av min kompis Sara men den rätten får vänta tills jag har lax hemma :-) Jag gjorde istället ett foliepaket med lite ditten och datten samt torsk. Detta blev dock en besvikelse då torsken blev torr, kan däremot tänka mig att det skulle funka perfekt på grillen med värmen som bara kommer underifrån, då tillagas ju torsken sist. Lax är nog också mer tacksamt skulle jag tro då torsk ju lätt blir torr och överstekt. Synd men kommer ändå att göra detta igen fast då på grillen.

Detta hade jag i foliepaketet:
  • skivad kokt potatis
  • gul lök i klyftor
  • zuccini i grova bitar
  • champinjoner i klyftor
  • färsk tomat i skivor
  • sugarsnaps
  • torskryggfilé
  • salt och peppar
  • skal och saft från citron
  • smör- och rapsolja ca. 1tsk
  • chiliflakes


Stäng foliepaketet ordentligt och sätt in det i ugnen på 175 grader i ca. 15 minuter (jag hade inne den längre och då blev det ju torrt). Serverade med vitlöks-creme fraichen från fredagens grill. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar