2 maj 2012

Fetaost- och pestopaj...

...fick det bli idag istället för köttfärspaj då jag inte var så sugen på det. Gjorde pajen redan igår så det var bara att värma idag, perfekt!

Jag använde, som vanligt, DENNA pajdeg och som fyllning hade jag detta:
Anpassa mängderna efter egen smak.
  • 2st strimlade gula lökar
  • I låda coctailtomater, halverade
  • 250g smulad fetaost
  • 5-8st strimlade soltorkade tomater
  • ca.2dl riven ost

Hällde sedan över en äggstanning gjord på detta:
  • 3st ägg
  • 1dl mjölk
  • 1dl matlagningsgrädde
  • 1dl lätt crème fraîche
  • 2-4 msk pesto

In i ugnen på 200 grader, varmluft. Servera med en god sallad! 

När jag gjorde pajen var jag väldigt sparsam med salt, saltade ingenting faktisk, pga att både fetaosten och den rivna osten tillför en hel del av den varan. Jag var därför övertygad om att jag skulle behöva tillföra lite kryddning men nej, behövdes inget. Detta kan ju dock variera beroende på hur mycket ost du tar.


Hoppas du har en fin dag! Nu ska jag bege mig ut i solen :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar