20 maj 2012

Vecka 21


Meny, vecka 21

Måndag
Blåbärsgröt och smörgås

Tisdag
Fisksoppa med saffransaioli

Onsdag
Laxfilé med potatissallad och kall sås

Torsdag
Kycklingsallad med färskt bröd

Fredag
Kvarnstensvandringen
Baguette med kycklingröra

Lördag
Eurovisionkväll
Återkommer med meny

Söndag
Stekt tonfisk med risotto och sparris




Eurovision, Eurovision, Eurovision....ja, så ser veckan ut. Love it! Förra året var verkligen en höjdareurovision med massa spänning och årets tror jag blir minst lika bra. KUL!! Tisdag, torsdag och lördag, då sitter jag bänkad! :-) Har därför inte riktigt bestämt lördagens middag, får se vad det blir.

Morgondagen är fullspäckad så därav blir det en liten enklare middag, men väl så god. Annars är det fisk och kyckling som är veckans tema men det är ju gott så vad gör det!

Idag har varit en skön dag. Den började lugnt med sovmorgon och soffhäng, sedan kom pappa på lite 11-kaffe, efter det blev det lite träning, pratade sedan med mamma en stund och nu kom jag precis hem från en tur ute i snapen där vi låg på en filt i solen och även intog lite fika...mys! <3 Känns skönt med en sådan här dag då gårdagen spenderades i sängen och soffan pga. förkylning och lite feber men allt vilande gav resultat och idag mår jag finfint! 

Ikväll blir det fried rice, vilket jag aldrig ätit så det blir spännande. Återkommer med bilder och recept...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar