2 maj 2012

Kycklingsoppa med röd curry



Så himla god soppa! Denna måste ni prova! Inspirerades av ett recept jag läste en gång någonstans på nätet men tyvärr kommer jag inte ihåg var :-/ Jag gjorde dock min egen tvist på den....

  • 3 st kycklingfiléer
  • Olja att steka i
  • 2msk röd currypasta
  • 2msk tomatpuré
  • 1burk kokosmjölk
  • 6dl vatten
  • 1,5 hönsbuljongtärning
  • Saften från 1st lime
  • 2st paprikor, strimlade
  • Nudlar
  • Purjolök
  • Chili
  • Thaibasilika


Strimla och stek kycklingen. Tillsätt currypasta och tomatpuré och låt allt steka en liten stund. Häll sedan i kokosmjölken, vatten och buljongtärning och låt koka ihop en stund. Koka valfria nudlar, denna gång blev det risnudlar (gott!), och lägg dessa i botten på din tallrik. Dra av soppan från värmen och tillsätt limejuicen och paprikan, rör om och låt stå någon minut. Häll sedan soppan på nudlarna och toppa med strimlad lök, chili och hackad thaibasilika. Hur gott som helst!! Rätten måste dock ätas med både sked och gaffel och det kan bli lite söligt MEN sååå värt det! Denna kommer jag göra igen!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar