18 februari 2012

Frukost och veckomeny-planering :)

God morgon!
Sitter här och intar en sen frukost samtidigt som jag smider planer för nästa veckas meny. Jag älskar att sitta själv och äta frukost länge, att riktigt dra ut på det och bara vara, något som vardagarna inte riktigt kan erbjuda. Det är verkligen något som får mig att känna mig ledig! :)
Det är något speciellt med dagens
första kopp kaffe, eller hur?
Frukostaktiviteten idag är att alltså att planera veckan som kommer där temat kommer att vara "det som finns kvar i kyl och frys". Jag måste verkligen ta mig en kik och se vad jag har där längst in i frysen, på den där hyllan jag aldrig tittar på, bakom den där lådan med nått skumt i ;) Frysen är verkligen min vän! Jag älskar den och skulle inte klara mig utan den men jag måste få lite struktur på allt och rensa!

Självklart handlar det lika mkt om ekonomi, såhär i sluter av månaden. MEN det får inte bli massa trisst mat bara för det...det är ingen ursäkt!!

Tänkte tipsa om en tidning som jag köpte för några veckor sedan och som jag kommer fortsätta köpa:


Roliga recept som ger inspiration och bra ur hälsosynpunkt också. Innehåller både vardagsrecept och mer festliga. Jag gillar den!

Nä, nu får jag ta tag i detta.
Hörs lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar