30 juli 2012

Veckomeny, v. 31


Meny, vecka 31

Måndag
Havregrynsgröt och smörgås

Tisdag
Köpe-sallad

Onsdag
Sweet-chilikyckling med grönsaksris och mangoraja

Torsdag
Spelning på o´learys, får mat där.

Fredag
Grillade kotletter med vinbakad klyftpotatis, senapsmarinerade gröna bönor och ugnsstekta tomater

Lördag
Kycklingsoppa med röd curry

Söndag
Stekt torskfilé med färskpotatis och asiatisk sallad


Så ser veckans meny ut. Har hittat lite nya recept på olika sallader och tillbehör så det ska testas denna vecka. På lördag blir det min absoluta favoritsoppa, har lagat den några gånger förut men den rekommenderas starkt! Känns som en rolig vecka matmässigt i alla fall. Jag gillar att prova nya saker :-)

På torsdag skall jag och Johan hjälpa min syster lite på en spelning på o´learys i Skövde och det ska bli riktigt roligt....och gott ;) På tisdag ska vi in och repa på kvällen så då hinner vi inte riktigt med att laga mat då heller men tänkte ändå lyxa till det med sallad från Alpina i Skövde, den är så himskans god! Ännu ett plus denna vecka är att jag är ledig torsdag och fredag, så himla skönt! Då ska jag slappa och njuta, baka och plocka bär....härligt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar