29 juli 2012

Mysfrukost och röda vinbär

Detta har varit en söndag som verkligen rullat på. Morgonengick dock i lugnets tecken då vi tog sovmorgon och gjorde i ordning en rejäl frukost som vi satt och åt en bra stund. Var på Willys och handlade igår med en tom, skrikande mage och kom därför hem med en massa godsaker i form av olika pålägg, färskt bröd, färska hallon, honungsyoghurt osv. Detta blev således gårdagens kvällsmat och tillika dagens frukost. Så himla gott och mysigt med en långfrukost tillsammans! 



Efter detta begav vi oss till Skövde för lite fix och trix och på hemvägen mellanlandade vi hos min pappa där jag norpade åt mig lite röda vinbär. Dessa ska användas imorgon, till vad får du se då :-) Har du några bra recept med röda vinbär? Dela gärna med dig! Jag är på jakt efter ett recept på en hård fyrkantig småkaka, antagligen gjord i långpanna, med röda vinbär på. Min farmor gjorde en sådan när jag var yngre och den var så himla god men har aldrig lyckats hitta receptet...har du något tips?



När vi kom hem lagade vi till middagen som nästan blev en exakt kopia av torsdagens med rosbiff, potatis, sallad och en massa goda kalla såser...mmmmm! Vi testade en ny potatissort som jag köpt av misstag när jag var och handlade här om dagen, har dock glömt märket men det var små delikatesspotatisar förpackade i en sorts plastförpackning. Inget konstigt med det kanske men dessa skulle tillagas i micron i endast 8 minuter. Är inte tokförtjust i denna typ av matlagning men när jag ändå köpt det var vi ju tvungna att testa och, hör och häpna, de var toppengoda! Rekommenderar dem starkt! Ska kolla upp bättre vilket märke och tipsa om dem igen för dessa kommer vi nog säkert använda igen, supersmidigt och gott.



Nu ska jag gå ut och plocka till mig lite svartvinbärsblad som skall användas till saft imorgon, sedan blir det sängen. Veckomenyn får ni imorgon, är inte helt klar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar