28 juli 2012

En mittemellanvecka

Jag tror att det är bästa sättet att beskriva denna vecka...orken har varit helt borta stundtals och sedan har jag orkat ta ett ryck. Matmässigt har det varit lite sisådär då vi inte hann med att göra någon veckoplanering. Det har blivit lite enklare maträtter, vilket ju också funkar fint; lite plockmat (som ni såg i förra inlägget), lite smörgås, lite matlådor...men också lite maträtter som inte blev gjorda från förra veckans meny. I onsdags blev det ugnsstekt kycklinginnerfiléer som marinerats i "Sweet baby Ray´s". Till detta gjorde vi klyftpotatis och en god sallad, tzatzikin är fontanas färdiga (inhandlad till måndagens lilla plocktallrik) som är den enda köpe-tzatziki jag kan äta. Prova den!


Vi hade inte så himla mycket hemma till salladen men detta var vad jag hade i iaf:

  • finstrimlad isbergssallad
  • hackade rädisor
  • skivad färsk blomkål
  • strimlad rödlök
  • gröna sojabonor (DESSA)
  • olivolja
  • balsamvinäger
  • salt
  • grillkrydda provencale
blanda ihop och låt stå och dra en stund.

På torsdagen städade vi lägenheten och tyckte att vi var förtjänta av något riktigt gott :-) Vi stekte på några skivor rostbiff, gjorde bakpotatis till, en sallad snarlikden ovanstående fast med lite coctailtomater och ruccola i också samt att vi hade köpt kall bea som vi tog till. Så himla gott! En god och mör köttbit finns det inte mycket som kan slå :-)

Gårdagen var helt underbar då jag slutade tidigt. Jag tog mig en tur i spåret direkt efter jobbet och sedan fick jag följa med Rebecka, Rickard och Wilmer för lite strandhäng. Tog årets första dopp (i Sverige) och det var riktigt kallt men helt underbart att ligga och sola en stund, fika lite, prata lite och se en överlycklig Wilmer plaska runt i vattnet. Jag hade kunnat vara där hela kvällen.

Dock fortsatte vi kvällen på ytterligare ett trevligt sätt med grillbuffé på Statt med toppensällskap. Jag åt så mycket att man kunde tro att jag aldrig sett mat förut :) En mysig fredag!



Imorgon ska jag ta tag i livet och skriva en veckomeny så det blir ordning på torpet...har du några förslag på någon enkel och god vardagsrätt, gärna lite somrig?? Känner att jag fastnar i samma recept hela tiden, vore kul om jag fick lite tips! Skriv detta i kommentarsfältet nedan :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar