13 juli 2012

Jordgubbar i stora lass!

För oss som inte har tidningen är det lätt att missa vissa kononerbjudanden, men tack vare svägerskan kunde vi åka och handla hem litervis med färska jordgubbar igår morse...15 liter närmare bestämt :) 


Vilken lyx att bara kunna frossa i sådana goda ting! Helt underbart! Så nu har jag rensat och rensat. Gjorde jordgubb/rabarbermarmelad igår undertiden jag stod där och rensade, receptet hittar du HÄR fast nu blev det såklart på färska jordgubbar :)


Resterande jordgubbar har jag fryst in i olika storlekar; lite större för sylt och marmelad, klyftade till pajer och småhackat till andra bakverk. Har nämligen tänkt att testa jordgubbsbullar då jag såg att det var någon som gjort det, spännande! I annat fall kan det ju funka fint i muffins osv.


Här hemma har min helg börjat med lite motion och en god lunch, som ni ser nedan. När Johan slutar idag styr vi sedan kosan mot Norge och de bästaste av vänner, ska bli himla roligt! Resterande måltider från veckomenyn får därför komma tillbaka längre fram.

Hoppas ni får en underbar helg! ...och alla ni som går på semester hoppas jag får det helt fantastiskt med sol och många långa härliga stunder av lugn och ro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar