20 juli 2012

Min fredagskväll...

Jag har ett stort behov av att ibland bara få vara själv, sortera tankarna, hämta inspiration och ny energi, mysa med en kopp té, lite tända ljus...och ja, göra precis ingenting.

Idag jobbar sambon kväll och då fick det bli just en sådan kväll av lugn. Har varit lite hängig hela veckan och inte direkt känt mig på topp så när jag kom hem idag tog orken slut. Kvällsmaten fick bestå av lite yoghurt och en god macka med västkustsallad, gurka, tomat och lökgroddar (mycket), toppat med lite aromat. Till detta tog jag en kopp té. Fiskbiffarna gör jag imorgon istället då jag har nog mer ork :-)

När jag var hos sambon och fixade lite film att se i helgen, passade jag också på att unna mig lite tidningar, vilken lyx!! Älskar "Tove-älskade hem" som är full av inrednings- och pysseltips.

Dagens tips får dock bli tidning nr 2: "Mat magasinet", toppenbra med en fin bilaga i detta nummer. Bilagan är full av fina recept på hur man kan ta tillvara på alla sommarens bär och själva tidningen hade lite tema Italien, vilket passar mig :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar