10 juni 2012

Fixa och greja, hela dagen lång...

Precis som gårdagen blev idag en riktig fixardag och vi jobbade på bra, kunde stryka allt från listan så nu är vi redo för avfärd och avkoppling! :-)

Till lunch värmde jag DENNA fisksoppa från frysen och gjorde en creme fraiche-topping med curry och vitlök i. Det blev toppengott, så det blir dagen tips!


  • 1 dl creme fraiche
  • 2 tsk curry
  • 1 pressad vitlöksklyfta
  • lite salt


Blev dock en gigantisk portion så Johan fick halva och han tyckte också att vi kunde göra denna topping fler gånger.

Till middag idag gör vi hemmagjorda hamburgare, vilket är en klar favorit. Har skrivit receptet tidigare men tror inte att jag fick till en speciellt bra bild då så jag ska försöka igen :-) Efter middagen blir det nog lite cykling framför en film tror jag, lite energipåfyllning innan jag tar mig an de sista dagarna innan semestern. 

Har funderat lite över hur bloggandet ska gå under resan och jag tror nog att det får bli lite mobilbloggande då med några längre inlägg när vi kommit hem. Har nämligen inte tillgång till internet i huset utan får ta allt via mobil när tillgång till nätverk finns. Men om ni vill uppdatera er på resan så kika in här lite då och då! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar