30 juni 2012

Fiskmiddag!

En lugn och skön dag med lite rundturer i Key West, både dagtid och kvällstid. En mysig stad som nog tyvärr blivit lite för turistanpassad, men mycket mysig och med riktig semesterkänsla. Vi såg bl.a. Hemmingways hus och USAs sydligaste udde samt massor av små fina hus med liggande panel och verandor runt om, hur fint som helst!

Jag har verkligen stortrivts här på Parrot Key och kommer se tillbaka på dessa dagar med små glädjeskutt inombords.

Nu ikväll åkte vi in för att strosa runt och äta lite gott. Och gott var det! Hade önskemål om fisk och så fick det bli. Lätt halstrad tonfisk rullad i svartpeppar med wasabikräm och inlagd ingefära avnjöts till förrätt. Jag glömde dock ta kort på denna härlighet :-( något som kommer gräma mig länge!!!

Till huvudrätt tog vi snapper tillagad i smör och vitt vin med kapris, ris och grönsaker...supergott! Dagsfärsk fisk som bara föll isär! Ja, jag kan bli så lycklig över att få äta så god mat :-) till all denna goda mat drack vi ett toppengott Riesling som jag glömde bort namnet på...typiskt mig...

En helt underbar middag dock!! :-)

Nu ska jag sova och njuta av sista natten i denna underbara säng, imorgon bär det av mot Key Largo.

1 kommentar:

  1. Snart slutar jag att läsa din blogg...... Den svenska sommaren visar sig på sina allra bästa sida här hemma och regnet har blivit en del av vardagen känns det som och mördarsniglarna verkar ha kommit till paradiset i fukten. Idag tog vi oss äntligen till Tibro Mini-Zoo och vi klarade oss utan regn fram tills vi kom hem iaf.... Så för att göra vardagen mer dräglig så försöker jag intala mig att jag inte alls är avundsjuk på ert korallblåa vatten och alla utflykter jag läser om. Vad går upp mot en härlig svensk sommar liksom!?!?!? Nästa vecka ska vi utflykta till Lassegårdens trädgårdar i Karleby =) Vem behöver Florida liksom... =P

    Halva resan har nu gått och oavsett hur bra ni har det så saknar vi er faktiskt nu!

    Många kramar <3

    SvaraRadera