3 januari 2014

Välkommen 2014!

Då har vi alla fått lägga 2013 till historien och jag vet inte hur det känns för er men själv känns det väldigt skönt att få blicka framåt mot ett, vad jag hoppas ska bli, fantastiskt och händelserikt 2014. Jag tänkte, precis som alla andra i bloggvärlden, summera mitt 2013...

2013 har varit ett otroligt år som innehållit mycket glädje och fantastiska upplevelser. Vad var det då som satte den där fina guldkanten på tillvaron? Jo...

... många vänskapsrelationer fördjupades; både äldre och nyare vänner fick en ännu större plats i mitt hjärta. Vi planerade och genomförde vår roadtrip i Nevada och Kalifornien med så många otroliga minnen; Fantastiska platser, fina vänner och roliga upplevelser.





...Jag fick förmånen att börja på ett nytt jobb, vilket har varit helt fantastiskt men samtidigt väldigt energikrävande. En otrolig möjlighet fylld med utmaningar.

...Personligen uppnådde jag för mig ett stort mål och det var att springa tjejmilen. Något som för bara två år sedan faktiskt inte hade varit möjligt. En glad tjej sprang in på personbästa 1:02:48 :-) Men det bästa var nog ändå hela den helgen som bara var helt perfekt med de finaste av vänner, många skratt, sol och god mat...en helg jag gärna sparar i minnesbanken.





...Många nya små godingar såg dagens ljus och avstånden till många av mina närmaste kändes med ens väldigt långa. <3 

...en fantastisk sommar men också en fantastisk höst med otroliga färger, härligt krispig luft och sol. En jul som förblev snölös och "varm" men som ändå fick en guldkant på julaftonen när vi förlovade oss ute i skogen, framför öppen eld....bara vi två.


Matmässigt fick jag stifta ny bekantskap med bland annat ramslök, som jag blev helt frälst i och ramslökssoppan blev en av mina favoriter. 2014 blir det till att försöka hitta och plocka denna i mängder. Jag fick prova på lamm för första gången på Texas Longhorn i Göteborg och oooooh (!) vad gott det var.


Ramslökssmör till köttbiten och Ramslökssoppa.

På födelsedagen förärades jag med en pastamaskin av sambon och denna har använts flitigt...här har jag många recept som ligger och väntar. En annan favoriträtt blev de italienska köttbullarna, med en mix av köttfärs, parmesan och citron som bara gör att smaklökarna gör volter.



En annan ny bekantskap var mötet med panko, som jag tycker är det absolut bästa att panera t. ex. fisken med; fluffigt och frasigt resultat.



Andra nya recept som användes flitigt var dessa kvargplättar som gjordes i både en söt och salt variant. Ugnsomeletter tillagades i alla dess former och smoothies tillverkades för glatta livet :-)



2013 - ett fantastiskt år på många sätt men ändå också fyllt av ångest och trötthet, så som livet ska vara såklart.  Mot slutet var det som att energin tog slut, vilket inte minst har synts här på bloggen. Men det är väl så med ett händelserikt år...det suger musten ur en ;-) 

När jag nu blickar framåt hoppas jag ändå att jag kan bli bättre på att fokusera på mig själv framöver; Vad ger mig energi? Vad fyller på min energibank? Jag har därför några saker som jag kommer försöka prioritera bara för mig, för att det ger mig energi och inspiration...

  • fortsätt att träna regelbundet 
  • kosten - göra veckopaneringar och tänka till
  • kvalitetstid med sambon
  • ta mig tid att bara vara hemma - ensam med tända ljus, bra musik och en bok/tidning/film
  • baka mer!
  • prova nya recept
  • middagar och fika med goda vänner

Välkommen 2014!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar