19 maj 2013

Veckans matsedel och ramslök i mängder!!



I helgen har jag varit på ramslöksjakt. Denna otroligt underbara och välsmakande växt som jag nog just nu är lite småförälskad i...supergott!! När man ska åka på ramslöksjakt här omkring är det Kinnekulle som gäller och det första stoppet blir naturligvis Munkängarna. Dock INTE för att plocka, då detta är ett naturreservat, men mer för att skåda denna mängd av ramslök som växer där samt bara för att strosa runt och ta in allt det vackra. Äh, hade du inte kunnat smyga ner lite ramslök i väskan ändå (?) undrar säker några...och det trodde jag nog att jag kanske skulle kunna innan jag kom dit men nepp, det gick inte. Det var helt enkelt inte min grej att ta saker man inte får. Jag gav mig istället ut på jakt i naturen utanför Munkängarna och då jag inte alls visste var jag skulle leta var det faktiskt lite trixigt men efter mycket strosande och letande hittade jag mig en liten gömma där jag kunde plocka ett gäng. Så håll utkik för ramslöksrecept i veckan! (Ni får hålla tillgodo med dessa bilder då jag bara hade med mig mobilen, vilket inte alls blir lika fint...jag vet :-))


Under veckan som kommer blir det en lite blandning av recept här hemma. Då helgen bestod av ramslöksinspirerade anrättningar blir det några "sparade" recept som får en ny chans, samt lite nytt. 


Ja, så kommer det att se ut på ett ungefär. Nu hoppas vi på en härligt varm och solig vecka med mycket energipåfyllning :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar