6 januari 2013

Vecka 2 och 3


Jag har försökt att förbereda mig mentalt för att det är dags för jobb imorgon. Ett jobb jag trivs otroligt bra med men jag skulle ljuga om jag inte erkände att jobbångesten har kretsat kring mig som ett litet moln idag. Det är ju så himla skönt att bara vara hemma och ta dagen som den kommer utan några måsten. Jag har dock varit lite duktig idag i alla fall då både storstädning och träning stått på agendan samt att jag suttit och klurat på veckomenyer framöver, utifrån det vi har hemma samt de erbjudanden som fanns i veckobladet såklart, och detta kommer att serveras i vårt kök framöver:


M: Ugnsstekt kycklingfilé med bulgursallad och tzatsiki
T: Tortillapizza och sallad
O: Rotfruktsgratäng med kassler och tomat- och blomkålssallad
T: - 
F: Kycklingsoppa med röd curry och nudlar
L: Helstekt karré med ingefärsglaze, klyftpotatis och coleslaw
S: Kalkonmiddag

M: Gnocchi med het tomatsås (från kryddburken.se)
T: Matig ugnspannkaka med sallad
O: Kycklingtoast med sallad (från Jennys matblogg)
T: Turkey and sweet leek pie
F: Fläskfilégryta med pressad potatis och sallad
L: Stekt torsk med potatismos och kall sås
S: Tonfiskgratäng med broccoli

Hoppas du får en fin start på veckan <3

2 kommentarer:

  1. Anneli Bergqvist Gustavsson10 januari 2013 kl. 22:20

    Hej hej Jenny!!!! Vad roligt det ska bli att följa din blogg :) Jag älskar oxå matlagning och kommer säkert hitta massa inspiration här!! Ser fram emot att börja jobba ihop. Vi verkar vara många som har matlagning som hobby :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli! Du hittade hit tillslut :-) Välkommen! Hoppas jag kan bidra med lite inspiration. Ja, roligt att så många hade liknande intressen. Ser så mycket fram emot att få arbeta tillsammans och tror att det kommer bli väldigt utvecklande och roligt. Ses snart igen och välkommen tillbaka hit!

      Radera