1 mars 2012

Negativa tankar och skrattanfall...

Idag har varit en ganska tuff dag och en dag som jag känner har gett mig många funderingar. Det är så himla lätt att fastna i negativa tankgångar så det ska jag inte göra nått mer(!). Från och med nu ska jag försöka att se till det jag har och inte det som jag saknar och bara göra det bästa av situationen...det är dagen läxa :) ...och nej, det är inget allvarligt som hänt, bara funderingar som ploppar upp i huvudet...

När jag kom hem från jobbet idag åkte jag och sambon ut och tog en "promenad" (om man nu kan kalla det så när en hoppar på kryckor) i solen, vid sjön...härligt var det och det gjorde mig genast på bättre humör. Sedan var det hem till spikmattan för att bota min huvudvärk och där somnade jag och vaknade efter en timme med en lite lätt svidande rygg :)

När jag sedan skulle laga middagen var det som om allt bara brast. Sambon hoppade omkring på ett ben och plockade in disk och helt plötsligt slog han i knät, vilket orsakade mycket jämmer och klagan (förståeligt, för det gjorde nog rätt ont). Då skulle jag precis hälla upp lite medicin till honom men jag var nog inte riktigt i mina sinnens fulla bruk för medicinen hamnade i ströbrödsblandningen till köttbullarna och då bara brast det och jag fick ett sådant skrattanfall så att jag låg på golvet och kunde inte sluta skratta. Och skrattandet eskalerade bara ännu mer för där sitter sambon och jämrar sig, jag gapskrattar i en liten hög på golvet och ströbrödsblandningen börjar att dra åt sig medicinen,vilket jag inte kan stoppa då jag skrattar så mkt. En ond cirkel helt enkelt, en ond skrattande cirkel ;)

Och vad ett gott skratt kan ge energi! Det skapade ett skönt slut på dagen...så skratta mer, grubbla mindre!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar