18 mars 2012

Meny, vecka 12


Måndag
Kasslerpotatisgratäng m. sallad

Tisdag
Krämig kycklinggratäng med mangochutney, ris och grönsaker

Onsdag
Lax med cremefraiche-täcke, potatis och morötter

Torsdag
Köttgryta med ris och yoghurtsås

Fredag
Tjejkväll :)
Tapas/Plockmat

Lördag
Fläskfilé med bulgursallad och tsasiki

Söndag
Helstekt kyckling med ris och farmorssallad




Då denna veckas meny hölls lite sisådär blir det kasslerpotatisgratäng imorgon istället. Gjorde den dock idag så är det bara att värmas på imorgon :) Vad åt vi idag då? Ja, vi har verkligen haft en riktig slappardag här hemma...inte gjort många knop. Så det blev paj från gårdagens kalas till lunch och till middag gjorde vi havregrynsgröt, precis vad min mage behövde! Den fick sig nog en smärre chock igår av allt sött (blir ju inte så mycket sånt nu för tiden då jag försöker tänka lite sundare, vad nu det betyder egentligen). 

Vi uppdaterade även våra iPhones och för mig tog det en smärre evighet då jag glömt bort min pinkod, som jag rev ut halva lägenheten för att hitta, utan resultat ska väl tilläggas. När min smarta sambo sedan fått tag på support via mail och fixat koden, krånglade det med säkerhetskopior och annat men till sist fick vi till det så nu är den som ny. Fast då var det ju bara att städa lägenheten oxå ;)

Sedan har jag pillat lite med bloggen, vad tycks?  ...och så bar jag ut träningscykeln till vardagsrummet igen så att jag har den att tillgå när jag inte känner för stavgång eller annan träning, perfekt för mig (då har jag liksom inga ursäkter och kan få in mer rutin med träning och motion).

Det jag ser fram emot mest i veckan måste nog ändå vara fredagen. Då ska vi träffas ett gäng tjejer som pluggade ihop på högskolan. Vi har inte setts på ett tag nu och det ska bli så himla mysigt! :) Tänkte inte göra något krångligt utan då blir det lite plockmat och vin.

Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Tack för i lördags! Mycket gott och alltid lika trevligt =) Boka in mig på besök på lördag.... Jag bara ÄLSKAR din bulgursallad med tzatziki ;P
    Fin header du fått till också =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, äntligen fick jag till den! Har känts lite tomt utan en header tycker jag...
      Du är så välkommen på lite lördagsmys! Vi kan väl höras närmare :) Kram!

      Radera