17 november 2012

Manchego


...för mig som inte direkt är något fan av hårda ostar hade jag aldrig trott att jag skulle promota en här på bloggen MEN man måste vara öppen för nya saker, eller hur?:-) När vi var i Italien förra året beställde vi in ett antal goda ostar varav denna fanns bland dem och jag blev frälst. En bit Manchego till ett glas rött vin och du är i himlen! Oerfekt på tapasbordet eller bara som en lite munsbit innan maten. 

Härom veckan när jag och sambon firade årsdag provade vi att marinera den litegranna. Har sett andra göra det och var nyfiken på resultatet. Denna gång blev smaksättningen olivolja, balsamvinäger, chiliflakes och färsk timjan. Enkelt och gott, precis som jag vill ha det ;)

Till detta blev det ett glas Raccolto, som jag tipsat om tidigare. Är verkligen toppengott och nu hittade jag den även i en snygg "box"...den snyggaste jag sett faktiskt då den är cylinderfornad (ett plus i kanten). Kommer en bild på den senare....

Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar