29 juli 2013

Vecka 31 och en liten reecap...

När semestern tog slut tog jobbet över kan man säga och ja, då fick bloggen ännu en långsemester tyvärr. Nu sitter jag dock här men en veckas ledigt innan det är dags att påbörja nya utmaningar :-) Det har varit mycket jobb de senaste veckorna och på den lediga tid vi har haft har fokus legat på att njuta av denna underbara sommar och då har datorn inte prioriterats det minsta! Vad har vi gjort då? Jo, mycket av fokus för mig har legat på träningen då det inte riktigt gått så som jag velat då jag känt mig ganska seg...värmen kanske??  Vi har också varit i Hjo och strosat runt och gått på slöjdmässan samt grillat och umgåtts med svägerskan som även bjöd på en hemmagjord frappé med smak av Baileys...mmmm ;-) 


En solig och varm söndag begav vi oss ut och paddlade, vilket verkligen är ett fint sätt att tillbringa en dag; lite god matsäck och trevligt sällskap. 

Förra helgen blev den en Göteborgsweekend med sååå mycket god mat, underbart väder, shopping och, såklart, Robbie Willamskonsert ...och allt detta tillsammans med fina vänner <3 Gällande maten blev det grekiskt första kvällen där favoriterna blev Shrimp saganaki (oooh!) och Blåmussel- och räksoppa med smak av ingefära (aaah!). Detta var också min första kontakt med blåmussla, bortsett från Quattro-pizzan som inte är någon favorit hos mig, och jag älskade det....fantastiskt!! Dagen efter blev det middag på Texas Longhorn som startades med Margarita med en tuch av passionsfrukt, tortillachips med olika såser till. Till huvudrätt provade jag också något annat för första gången...lamm. Hur gott som helst!! Perfekt grillad med vitlöks- och chilismör till, bakad potatis och kokt majskolv. Ja, ni hör ju! ;-)


I veckan som varit blev vi bjudna på middag hos fina Sara och vilken middag! Foliepaket med färskpotatis, körsbärstomater, dill, gräslök, smör och.....aborre! Till detta serverades en god sallad med fetaost och blandade grönsaker...hur gott som helst och sååå somrigt. Detta ska jag definitivt göra mer.

Denna helg inleddes med en picknick för två vid Vänerns strand och mitt premiärdopp. Lördagen bjöd sedan på fint väder och grillfest så gårdagens regniga dag var ett välkomnat tillslag då vi mestadels låg och slappade i soffan :-)

En sommar fullspäckad med mycket god mat med andra ord :-) Här kommer så veckans matplanering, också innehållande några godingar:

Måndag: Ryggbiff med mexikansk touch, ris, majssalsa, hemmagjord sweet-chilisås och jalapeno hot sauce, tortillachips
Tisdag: Habaneroräkor á la Johan
Onsdag: Ceasarsallad
Torsdag: Pulled pork med avokadosallad och vitlöks-naan
Fredag: Kräftskiva
Lördag: Hemmagjorda hamburgare
Söndag: Fiskgratäng med potatis och morötter

Nää, nu ska jag ut i solen! Hoppas du får en fin dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar