25 februari 2013

Vecka 9 och 10


Ja, då äntligen publiceras lite nya veckomatsedlar. Jag har en lite bloggsvacka för tillfället, orken finns inte riktigt men jag försöker uppdatera så ofta som inspirationen eller något toppenrecept dyker upp. Ni får helt enkelt stå ut med att inläggen kommer lite glesare ett tag nu ;-) Veckomenyplaneringarna är dock fortfarande ett stående inslag här hemma, även om dessa inte har publicerats lika frekvent och så här kommer veckorna se ut framöver, på ett ungefär: 

M: Rester
T: Tonfiskgratäng med broccoli 
O: Potatis- och purjolökssoppa med färska thékakor
T: Kycklinggratäng med sweet-chili, pasta och sallad
F: Köttfärswraps med smak av franska örter
L: --
S: Torsk med creme fraishe-täcke, potatis och kokta morötter


M: Stekt torsk med äggsås och potatis
T: Fläskpannkaka med sallad
O: Pasta med tomatkompott, mozzarella och basilika
T: Fisksoppa med saffransaioli och färskt bröd
F: Kycklinggryta med sherry, potatisgratäng och sallad
L: Kalas!
S: Kycklingwok med cashew och nudlar


Nästa vecka blir det kalas så detta håller på att planeras, kul! Annars hoppas jag att min hals ska återhämta sig så att jag kan komma igång med träningen igen...men ingen ont som inte har något gott med sig; när tiden inte spenderats på gymmet har min Kithen aid fått gå varm istället och det har bakats bröd här hemma. Inte så att frysen är full men det är nog min plan i alla fall. Jag har verkligen fått upp ögonen för detta och känner mer och mer hur onödigt det känns att hålla på att köpa massor med bröd när det finns så många fina och enkla recept att tillgå. Veckan här på bloggen kommer nog därför att framförallt leverera brödrecept så välkommen att kika in för lite inspiration!

Hoppas du får en fin eftermiddag i solen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar